Saturday, August 22, 2009

Apakah ianya suatu Kebetulan??

Tengok kalendar..22hb Ogos..Sabtu..wah...mesti meriah kat rumah nnti..

Aku membayangkan mak aku membuat kek harijadi untuk ayah..terliur..lazat benor kek blackforest umi...

Tahun ini, ayah aku genap stengah abad..(er..abad?mcm tua la pulak..)baru 50thun..

Sgguh pun begitu, masih ramai rakannya yang meneka bahawa umurnya adalah 30-40+..memang terkejut biawak jugak diaorang pabila ayah aku senyum seraya menjawab, "nak masuk 50 la taun ni.."

Mungkin amalannya yang tidak pernah gagal untuk bgun pd 5 pgi setiap hari, menyebabkannya kelihatan muda naturally (ummi jangan jeles..huhu) ..sungguh indah Sunnah baginda Rasulullah S.A.W..

Aku beralih pandangan ke tarikh bulan islam pula..

1 Ramadhan..RAMADHAN KAREEM...!!! ALLAHU AKRAM..!! (ramadan y mulia..!!Allah y memuliakannya..!!)

Wow..masya Allah..birthday ke-50 ayah aku jtuh pada 1 Ramadhan thun ini..! Bukan mudah untuk melihat senario sebegini..mungkin ada diantara yang sedang membaca, mengatakan.. "kebetulan je pun", "ala..tiap2 taun, ade je y kena mcm tu..", dan lain-lain la..

tapi, bagiku... Aku mengharap doaku pada ayahku yang disayangi dimakbulkanNya lebih2 lagi pabila doa itu dipanjat tatkala menjelang bulan yang mulia ini..RAMADHAN

Ya Allah,

Ampunilah dosa kedua ibubapaku,

Rahmatilah mereka sepertimana merka menyanyagiku sewaktu kukecil,

Panjangkanlah umurnya dalam lingkungan keredhaanMu, ya Allah,

Kurniakanlah kesihatan, kekuatan, kemuliaan kepada mereka, ya Allah,

Kekalkanlah Nursakinah dan kebahagiaan dalam keluarga ini,

Tetapkanlah iman di dalam jiwa kami,

Lindungilah kami dari 'azab dunia, kubur dan api neraka...

Ya Allah, sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar lagi Maha Berkuasa..


Alhamdulillah..segala puji atas Nikmatnya yang telah memberi nikmat seorang ayah yang amat,amat,amat,amat penyayang, baik, soleh,supporting, dan..xtau nk gmbrkan..

Terimakasih dan tahniah Tok Wan, kerana melahirkannya dan membesarkannya (dengan izin Allah)-aku tahu, tokwan takkan baca post ni...sebab dia xtau membaca..huhu..sekadar luahan semata-mata..

Al fatihah untuk Tok Ki ku...

Terimakasih ummi yang tidak terhingga kerana menerima ayah sebagai suami dengan penuh redha dan rela hati..semoga dirimu ditempatkan bersama bidadari syurga,Insya Allah..

Dan..

SELAMAT HARI JADI AYAH..SEMOGA PANJANG UMUR DAN MURAH REZEKI..
LOVE U ALWAYS!!

~ini adalah gambar tahun ini..

6 comments:

muFFin said...

haha.. mr. zaidi kata, tak ade kebetulan di dunia ni. semua da ditetapkan oleh Allah...=)

mmg ayah ko nmpak muda le... hensem2.. hehe...

ummi said...

Wanita2 yang keji adalah untuk laki2 yang keji,dan laki2 yang keji adalah adalah buat wanita2 yang keji(pula),dan wanita2 yang baik adalah untuk laki2 yang baik dan laki2 yang baik adalah untuk wanita2 yang baik pula.(an nuur ayat 26)

semuga kak ngah mendapat yg lebih baik(makbul doa ummi di bln puasa ni tau),at least yg mcm ayah..tp tinggi la sikit...lol-laugh out loudly-

Ayah said...

Thanks for your remarkable words.It's been God willing that Ramadhan this year coincides with my DOB, Alhamdulillah. May Allah extends His blessing to us and accepts our deeds for He is the most merciful and graceful God. Thank you Allah for bestowing us with five lovely children as our 'qurrotul a'yyun'. I'm so proud of you, Una!

~HuSnA ZuBiR~ said...

muffin~

huhu..ayh nsem,mak lawa..anak...ehem2...huhu..klu ayah aku bca komen ko..mmg sengih rr...

~HuSnA ZuBiR~ said...

umi~

erm...no comment..huhu

~HuSnA ZuBiR~ said...

ayah~

wow...i suppose that this is your 1st time commenting on my blog..huhu..hope it's not the last!..btw, i'm proud of u 2...alhamdulillah,thanx to Allah THE ALMIGHTY