Sunday, February 13, 2011

Qalb


Equation...


+



+



+



=


****************
Duhai hati..
Lakukanlah pendzikiran..
Sebagai sentalan terhadap titik2 hitam..

Sudahlah berkata2, wahai hati
Kerana kamu akan timbulkan prasangka
Yang akan menyebabkan kamu menilai sesuatu dgn penilaian y salah
Sesungguhnya, Allah lebih dekat dari urat lehermu

Allah lebih dekat dari urat lehermu
Allah lebih dekat dari urat lehermu
Allah lebih dekat dari urat lehermu

Dia mengetahui segala sesuatu yang kamu sembunyikan atau kamu menyuarakan

" Dan sungguh, kami telah ciptakan manusia, dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami lebih dekat dari urat lehernya"
(Qaff: 16)

**************
Duhai org2 beriman, takutilah seandainya, amalan2 baik y dilakukan itu, terhapus dek suatu perlakuan yang tidak Allah redhai..

Banyak manala sgt pahala y dikerjakan, untuk menjamin kita ke syurga..
kita hanyalah makhluk penuh dosa..
yang lemah
yang penuh kekurangan
dan
Hanya mengharap rahmatNya untuk ke syurga..



Jangan biarkan titik hitam itu menghalang hati untuk terus diterangi cahaya hidayahNya

moga hati ini, sesuci hati bayi..
tiada langsung kata2 bermain di hatinya..

bayi...insan y lemah tanpa adanya dosa..
hatinya sesuci kain putih

Wallahu'alam.

2 comments:

[h][i][D][a][Y][a][H] said...

masyaAllah,pernah dengar jugak kan yang syaitan ni berlari-lari dalam pembuluh darah kita,TAPI..Allah tu lebih dekat dari urat leher kita(nadi)..jazakillah khair,T_T.
p/s:lama dah tak jumpa awk,tp bunga depan rumah awk cantik:)

~HuSnA ZuBiR~ said...

k.hidayah~
a'ah..pernah2.. :)
sbb itulah org y btaqwa mjalani khidupan dunia spt melalui jalan y epnuh duri, y mana, stiap langkahnya, dilalui pnuh hati2..emmm..
btw, lame rasa xjumpa..insylh, nt jumpa..dkt je pon :) mudah2an Allah myuburkn lgi bunga2 tu..bru je tmbh tnh..:)